Select your language

Home Forums Technisch Forum Hydraulica, veersysteem Omhoog komen van de auto bij het starten

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #9937
    J.M. SIJM
    Deelnemer

    Als ik de auto start dan komt hij achter niet soepel omhoog, soms gaat hij een beetje scheef, dus de ene kant gaat eerder dan de andere kant
    Tijdens mijn vakantie op een camping had hij ruim een week stil gestaan en toen ik hem daarna starte ging alleen de voorkant omhoog en achter niet, nadat ik hem in de hoogste stand had gezet ging hij evengoed eerst voor omhooog maar daarna kwam hij achter toch ook, onder het rijden lijkt alles wel in orde
    Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn

    mvg Sjaak Sijm

    #9957
    A.J.P. BULDER
    Deelnemer

    Het kan zijn dat de regelas in de hoogteregelaar wat vast zit als gevolg van vervuiling van de hoogteregelaar. Oplossing: hoogteregelaar demonteren en schoonmaken.
    Een andere mogelijke oorzaak, en zeker zo voor de handliggend, is een vastzittende commandostang van de hoogteregelaar. Deze commandostang zit vast midden op stabilisatorstang (je stelt er de wagenhoogte mee af) en loopt naar een ‘oog’ vast gelast op het chassis. In dat oog eindigt de commandostang met een bolletje en dat bolletje zit dan vast in het oog. Oplossing: met goede kruipolie en een beetje wrikken eea weer gangbaar maken.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Loading…
Loading…

Bienvenue