Select your language

Home Forums Technisch Forum Motor, carburatie, ontsteking Brandstof aanvoer probleem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #33691
    B. EERKES
    Deelnemer

    Hallo allemaal..
    Ik heb de auto van het gas afgehaald..
    Nu volledig op brandstof.
    Alles vervangen, incl tank.
    Na lang starten pas brandstof. Mijn idee brandstof pomp stuk (veel vuil in de tank gehad, maar die is vervangen).
    Elektrisch pompje geplaatst.
    Tot mn verbazing moet deze voor het starten toch nog eerst 10 seconden pompen om weer voldoende brandstof in de carburateur te krijgen..
    Nergens kan ik lekkage vinden!?
    Iemand hier ervaring mee? zit er ergens een terugslag klepje die ik over het hoofd zie?

    #33704
    A.J.P. BULDER
    Deelnemer

    Vanaf fabriek is er geen terugslagklepje oid gemonteerd.
    Er van uitgaande dat de nu geplaatste elektrische benzinepomp voldoende capaciteit heeft zou je kunnen gaan denken aan een knikje of verstopping in de benzineleiding tussen de tank en de benzinepomp, een dichtgeslibd filter in de tank of een te diep aangebrachte aanzuigleiding waarvan het uiteinde niet schuin is afgesneden. Daarbij neem ik aan dat met 10 seconden pompen wordt bedoeld de tijd die het duurt voordat er benzine komt uit de van de carburateur losgemaakte benzineslang tijdens starten.
    Om te controleren of het in het aanzuigtraject zit kun je bv een jerrycan met benzine met een benzineslang verbinden met de aanzuigkant van de benzinepomp. Als het oppompen nu wel snel verloopt ligt de oorzaak mogelijk in een van de eerder genoemde suggesties. Als het pompen nauwelijks sneller gaat dan wordt de pomp (of de capaciteit er van) verdacht.

    #33783
    12043
    Deelnemer

    Zelf heb ik een benzine filter tussen de pomp en carburateur zitten. Wanneer de DS een tijdje stil staat, is het filter weer leeg. De benzine is dan weer teruggelopen naar de tank. Er schijnen benzine filters te zijn met terugslagklep, waardoor je dit voorkomt.

    #33941
    J.A. VAN VEEN
    Deelnemer

    HANS UIT HAAKSBERGEN

    PROBLEEM MET TERUGLOPEN VAN BENZINE NA EEN TIJDJE NIET GEBRUIKT!
    Mijn ervaring hiermee is een filter met terugslagklep die na enige tijd niet meer werkte, dit was een tijdelijke oplossing.
    Na het demonteren van de mechanische brandstofpomp ben ik tot de conclusie gekomen dat er op de kleppen bruine Mini korreltjes zaten roest van de benzinetank. Hierdoor sluiten de kleppen bij druk wel maar in rust gaat de benzine uit eindelijk richting de tank. Dus een fijn mazige filter aan de aanzuigkant plaatsen,zodat er minder vuil in de pomp komt.
    Ik heb nu 1500 km gereden en heeft effect geen 100 % maar na een dag rijden start hij de volgende morgen direct.

    De roest in de tank is de oorzaak en de plaats van de filter onder de pomp (aanzuigleiding)
    Minder vuil op de pompkleppen.

    Groeten

    Hans van Veen DS21 1972

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Loading…
Loading…

Bienvenue