Select your language

Home Forums Technisch Forum Elektrische installatie stroom voor radio telefoon of ruitenwissers?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #19611
    12240
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Ik wil graag een oplaadpunt creeren voor telefoon en zo.
    Mijn ID 19 van1963 beschikt achter het dashboardkastje over een aansluitpunt voor optionele dingen, zoals een radio, althans ik denk dat het daarvoor bedoeld is.
    Zie de foto, het zwarte draaiknopje onderaan de foto aansluitpunt

    Wat blijkt: zoals je ziet loopt er vanaf het contact een gele draad naartoe, die gaat na de knop verder als grijs.
    Het betreft de stroomtoevoer van de ruitenwissermotor.

    Hoe kan ik het zo krijgen dat ik op dat punt een oplaaddraad installeer?? Gewoon knop losdraaien en een extra draad met oogje er tussen?
    U leest vast al dat u deze vraag niet gesteld wordt door een electriciën, maar door een historicus…

    Dit 4 talig kaartje lag op de plek van die draaiknop.. zie foto instructie klokje. Ook leuk.

    Ik hoor of lees graag uw reactie,

    hartelijke groet,
    Stef Tils
    0615479288.

    #19624
    A.J.P. BULDER
    Deelnemer

    Inderdaad, zwarte ‘knopje’ losdraaien en met een draad met oogje het oplaadpunt creëren. Let op, er staat permanente spanning op! Verstandig om eerst een accupool los te maken.
    Leuk dat kaartje van het klokje. Vroeger hing dat vanaf fabriek met een touwtje aan het knopje van het klokje. Dealers haalden het vaak voor de verkoop weg en stopten het kaartje bij het instructieboekje of legden het in het dashbordkastje. Bij nieuw bestelde klokjes zat het kaartje er in het doosje ook bij.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Loading…
Loading…

Bienvenue