Select your language

Home Forums Technisch Forum Hydraulica, veersysteem raar maar echt waar

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #5227
    Anoniem
    Inactief

    In mijn garage stonk het enige tijd terug zeer ernstig naar rotte vis. Nou was ik bekend geraakt met die lucht als ik mijn ID 1963 liet lopen en haar een paar keer in hoogte op en neer liet gaan. Dan rook je dat een beetje. Ik had nu echter al twee weken niets gedaan dus bevreemdde de lucht mij. Toch maar eens naar de onderkant van de dame kijken en ja hoor, links achter lag een knappe plas visolie.

    Het drupte bij de onderste aansluiting van de hoogteregelaar. Uiteindelijk alles los gemaakt. éen membraan had een rare bult in het rubber maar was wel droog… De hoogetregelaar uit elkaar gehaald, perfect schoongemaakt tot in kleinste detail en nieuwe membranen gemonteerd.
    Vandaag met sleutelmaat de boel weer in elkaar gezet. En nu?
    Met de hoogteregelaar naar de laagste stand gaat de auto achter omhoog en andersom. Het lekken is wel over!!
    Naar de hoogste stand gaat ie omlaag. Wij zijn er tamelijk zeker van dat de toevoer en afvoer op de hoogteregelaar correct zijn aangesloten.
    De voorste hoogteregelaar doet zijn werk wel goed.. hebben we niet aangeraakt…

    Dus ja
    eerst nog eens definitief checken of leidingen goed zitten. Als die inderdaad goed zitten, wat wij vermoeden… Wat kan het dan nog zijn?????

    #5284
    J.P. FUKKINK
    Deelnemer

    Het lijkt erop dat er toch iets is omgedraaid. Wat ik veelal adviseer is om voor de demontage de leidingen te voorzien van een tirerib, foto’s te maken en dan de zaak te demonteren.

    Ik weet uiteraard niet of je het asje in de hoogteregaar ook hebt verwijderd om de zaak schoon te maken. Ik zal alles nogmaals checken.

    In elk geval succes en laat je bevindingen vooral op dit forum horen.

    Groet,

    JeePee

    #5302
    A.J.P. BULDER
    Deelnemer

    We mogen veronderstellen dat de de hoogteregelaar goed gemonteerd is, dus met het oog in het U-profieltje van de hoogteregelings-commandostang? Met het (de) monteren van een hoogteregelaar kan eigenlijk niets fout gaan, de onderdelen kunnen er maar op één manier in, op en aan, behalve de leidingen..
    Het meest voor de hand ligt dan dat de bovenste twee leidingen zijn verwisseld, maar ik meen dat het effect is in dat geval dat de auto omhoog komt als je remt en weer daalt bij het loslaten van de rem.
    Kortom: verwissel de leidingen nog eens en laat ons het effect weten.

    #5307
    J.P. FUKKINK
    Deelnemer
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Loading…
Loading…

Bienvenue