Select your language

Home Forums Technisch Forum Elektrische installatie derde remlicht break

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #22837
    A.T. Langbroek
    Deelnemer

    Beste allen,
    ik vind niks over een derde remlicht voor een break – maar misschien zoek ik niet goed.
    Heeft iemand een goe idee?

    #23016
    V.S. BENSCHOP
    Deelnemer

    Zie Citroen forum ergens in deze draad: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214630/P1650/
    Clublid Bas heeft een led strip als ik me goed herinner. Ter inspiratie.

    Let op APK-eisen omtrent de hoogte voor een derde remlicht. Ze betekenen dat een derde remlicht redelijk hoog moet zitten.

    Mocht u een lamp uit de jaren ’70 (niet-LED) mooier vinden, is eentje zoals die in het achterscherm zit wellicht een optie ? Plaats: hoog in achterklep, aan de binnenzijde. Voordeel: zit binnen. Nadeel: ontneemt achteruitzicht. Zou u de lamp op de achterklep aan de buitenzijde plaatsen is dat esthetisch minder, maar levert het ook meer zicht op. Dat is dan meteen het voordeel van een LED strip.

    vriendelijke groet,
    Victor

    #23021
    S. BEUKER
    Deelnemer

    Inmiddels is de break op de foto verkocht en heb ik geen betere foto kunnen vinden van het derde remlicht. Ik had hem aan de binnenzijde gemonteerd en dat voldeed erg goed. De led verlichting ziet er goed uit en misstaat niet. Dus goed kijken (even inzoomen) bij interesse, ik heb nog zeker een doos vol met deze nieuwe lampen. (Sjierkbeuker@gmail.com)

    Gr.Sjierk

    #23022
    S. BEUKER
    Deelnemer

    Sorry, bestand is te groot, bij interesse, stuur een mailtje dan stuur ik een foto, pfff

    #23025
    S. BEUKER
    Deelnemer

    Hierbij, alsnog een foto.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Loading…
Loading…

Bienvenue