Select your language

Aangemaakte reacties

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: DSuper of DSpecial #24805
    R. LENSING
    Sleutelbeheerder

    Reeds gevonden op de site van nuancierds, het betreffende artikel was daar denk ik een vertaling van …..

    In reactie op: Break met kenteken 09-57-MZ #23766
    R. LENSING
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor de info, ik geef het door…

    In reactie op: Radio #22341
    R. LENSING
    Sleutelbeheerder
    R. LENSING
    Sleutelbeheerder

    Bedankt ik geef het door aan degene die het vroeg.

    In reactie op: trillingen tijdens het rijden #21652
    R. LENSING
    Sleutelbeheerder

    hierbij wat foto’s

    In reactie op: trillingen tijdens het rijden #21651
    R. LENSING
    Sleutelbeheerder

    Denk je er aan dat de bussen eigenlijk vooral aan de binnenplaat moeten worden gelast? je ziet dat er een dubbele plaat is rond de bussen met een smal randje waar een goede hechting aan moet zijn. Dus mooi kaal maken met de dremel oid. En bij lassen mooi schuin laten verlopen zodat er geleidelijke overgang is voor geleidelijk overbrengen van de krachten. ik zag al meerdere DS’sen die later opnieuw werden gelast, waar een soort verstevigingsbeugel op was gemaakt om opnieuw scheuren te voorkomen etc. Maar ik denk dat bij goed schoonmaken en in verloop lassen dat niet nodig zal zijn. (wat vindt het magazijn daarvan ?)

    In reactie op: trillingen tijdens het rijden #21626
    R. LENSING
    Sleutelbeheerder

    Buitenzijde net zo gedaan? Zal al veel uitmaken. Nu alles er uit is kun je mooi ook de hulpstuurhuizen afstellen. Kan alleen goed met de motor er uit en de halve voortreinen er uit zoals nu.met speciaal gereedschap van magazijn. Beïnvloedt ook stand en uitlijning van het stuurhuis, stuurstang. Maakte bij mij wereld van verschil (stonden ook flink verkeerd)

    In reactie op: trillingen tijdens het rijden #21607
    R. LENSING
    Sleutelbeheerder

    Bij deze snelheid is de DS zeer gevoelig voor trillingen. Als je de wielen hebt uitgesloten : speling fusees, stuurkogels, aandrijfassen onbalans, diffstukken,tripoids, veerbollen voor etc. Erg moeilijk om de juiste diagnose te kunnen stellen. In welke gevallen is het erger ? In bochten, bij remmen, bij optrekken, in lagere versnelling ook ?zo kun je wat differentieren. Lukt het dan nog niet : uitwisselen onderdelen met niet trillende ds enige kans.

    In reactie op: Automatique #8648
    R. LENSING
    Sleutelbeheerder

    Ik ben dus ook in het bezit van een DS21 i.e. Automaat (1971).
    Ik kan mij niet voorstellen dat er op dit moment maar twee auto’s zijn met een BorgWarner automaat.
    Omdat Jeroen en ik benieuwd zijn naar de ervaringen van andere “automaat-rijders” nogmaals een oproep.

    Gr. Matthieu van Moorst

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Loading…
Loading…

Bienvenue