Select your language

Home Forums Technisch Forum Motor, carburatie, ontsteking parkeerrem verklikker

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #22221
    A.T. Langbroek
    Deelnemer

    Ik ben zo dom geweest met aangetrokken parkeerrem te rijden. Ik wil een verklikker monteren, maar weet nog niet hoe wen waar. (In mijn Tractions heb ik gewoon een trekschakelaartje gemonteerd aan de remkabel, maar zo eenvoudig is het bij de DS niet…
    Heeft iemand een goed idee?

    #22224
    J. DIEKEMA
    Deelnemer

    ik heb gewoon een kwikschakelaar welke in de kofferbak hoort te zitten, geplaatst op de stang van de pedaal van de handrem. Weekt perfect.

    #22229
    A.T. Langbroek
    Deelnemer

    Beste J.Diekema, dank voor deze tip. Vanmiddag ga ik zo’n schakelaar plaatsen.

    #22268
    A.T. Langbroek
    Deelnemer

    Beste J. Diekema,
    ik heb een vintage- een een moderne kwikschakelaar geprobeerd. Helaas: het lijkt mij niet die schakelaar zo te monteren dat hij zijn werk naar behoren doet.
    Ik heb iets anders bedacht: een enkelvoudige drukschakelaar die ik app de juiste afstand op het schutbord monteer. Wordt vervpolgd.

    #22270
    F.J.B. WENNEKES
    Deelnemer

    In een recente LaBombe is een artikel verschenen over het monteren van een parkeerrem verklikker. Een nummer later nog aanvullende info.
    Ook op de website bij de technische artikelen is info te vinden over installeren parkeerrem verklikker.
    Succes met de klus.

    #22288
    A.T. Langbroek
    Deelnemer

    Ik ben nog niet zo lang lid van de club, en heb dus maar 2 nummers van LaBombe. Ondertussen heb ik een houtje-touwtje oplossing gemonteerd: een eenweg-drukschakelaar op een blokje hout op het schutbord achter het parkeerrempedaal en een mooi blauw led-lampje. Het systeem werkt perfect. Vorige week heeft Herman Jansen overigens de parkeerrem gesteld; eigenlijk is het nu onmogelijk om weg te rijden zonder te merken dat de parkeerrem aangezet is…

    #22289
    A.T. Langbroek
    Deelnemer

    Ik ben nog niet zo lang lid van de club, en heb dus maar 2 nummers van LaBombe. Ondertussen heb ik een houtje-touwtje oplossing gemonteerd: een eenweg-drukschakelaar op een blokje hout van 3cm dik dat ik op een (koperen) plaatje geschroefd heb dat vastzit aan het boutje linksonder van het systeem. De schakelaar activeert een mooi blauw led-lampje dat ik weer zonder boren in een beugeltje gemonteerd zit. Deze op0lossing werkt perfect. Overigens heeft Herman Jansen vorige week de parkeerrem kunnen stellen, waardoor het eigenlijk onmogelijk is zonder de de rem te lossen weg te rijden…

    #22522
    J. DIEKEMA
    Deelnemer

    zie foto,s kwikschakelaar

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Loading…
Loading…

Bienvenue