Select your language

Home Forums Technisch Forum Motor, carburatie, ontsteking Fluctuerende snelheidsmeternaald

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #15054
    R. PLOMP
    Deelnemer

    Beste forumleden,
    Tijdens een ritje met mijn DSuper5 vandaag schoot de naald van de snelheidsmeter constant heen en weer tussen 0 en 150 km/u. Tijdens twee andere ritjes later vandaag werkte de snelheidsmeter echter weer als normaal.
    Is dit een bekend probleem? Loop ik het risico hier binnenkort vaker mee te maken te krijgen? Is dit eenvoudig op te lossen (losse kabel/contact)?
    Ik ga binnenkort weer met de Route D’S Ducs meerijden, en als het zich dan ook voordoet heb ik een behoorlijke handicap… šŸ˜‰

    Alvast bedankt voor jullie tips!
    Ronald

    #15088
    A.J.P. BULDER
    Deelnemer

    Bij een 5-bak kan het aandrijftandwiel van de km-tellerkabel een probleem zijn. Als eea niet onlangs is los geweest (en daarna niet goed gemonteerd) is dit niet de meest waarschijnlijke oorzaak.
    De km-tellerkabel moet met wijde bogen en vrij liggen tussen versnellingsbak en km-tellerblok, voor de route ervan worden nogal eens merkwaardige keuzes gemaakt.
    De aansluitingen tussen de lange en de korte kabel en de verbinding tussen korte kabel en het tellerblok kunnen ook verdacht zijn. Oorzaak: de draaiende binnenkabel hoort vierkant te zijn maar wordt in de loop der jaren wat ronder in de verbinding en kan daardoor verspringen.
    Als laatste: er kan wat vuil gekomen zijn in de snelheidsmeter. Daarvoor moet de meter worden uitgenomen en door een kenner worden schoongemaakt.
    De TC van de club helpt je er graag mee.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Loading…
Loading…

Bienvenue