Select your language

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #7939
    Anoniem
    Inactief

    123 ontsteking met nieuwe bobine in mijn ds gemonteerd. Nu slaat de motor na 5 seconde al weer af. Is er iemand die dit probleem herkent en weet hoe ik dit kan oplossen?

    #7945
    A.J.P. BULDER
    Deelnemer

    Het probleem kan meerdere oorzaken hebben en is niet perse 123 of bobine gerelateerd.
    Het is vooral belangrijk te controleren of alle aansluitingen in orde zijn. Goede type bobine gemonteerd? (Beru ZS106). Plus- en minaansluiting niet omgewisseld? Ontsteking juist afgesteld? Is er een lpg installatie aanwezig en zijn in dat geval de afsluiters van benzine en lpg en het lpg-relais (inductie) goed aangesloten? Of is er alleen sprake van benzine? Niet toevallig een filter ietwat verstopt?
    Betreft het een originele 123 of de beruchte imitatie variant?

    #7946
    Anoniem
    Inactief

    Er is een lpg-installatie. Inmiddels werkt het op benzine wel, maar op gas wil de motor niet lopen. Hoe vind ik de aansluitingen van de afsluiters?

    #7947
    Anoniem
    Inactief

    Dank voor de reactie met adviezen. De auto rijdt (reed) op benzine en lpg. Inmiddels werkt het op benzine wel. Ik vermoed dus dat er iets niet goed zit met de afsluiters. Hoe en waar kan ik deze aansluitingen vinden?

    #7949
    A.J.P. BULDER
    Deelnemer

    Het lijkt erop dat het lpg-relais niet gevoed wordt door de inductie stroom. Vermoedelijk is de betreffende draad niet (goed) aangesloten. Er zijn twee aansluitingsmogelijkheden: 1): draad zit/zat gewikkeld om de bobinekabel (tussen bobine-verdeelkap) , 2): draad zit/zat aangesloten op de MIN-zijde van de bobine (dus de kant waar ook het zwarte draadje van de 123 en de toerenteller op zijn aangesloten.
    Voor één van deze twee mogelijkheden is bij inbouw van de lpg-installatie gekozen.
    Als de inductieverbinding naar het relais er wel is, is het relais mogelijk stuk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Loading…
Loading…

Bienvenue