Ik heb ook prima ervaringen met Herman Jansen.
Overigens hebben we een flink aantal wielen moet proberen voor ik een redelijk ronde velg vond. Geen van de velgen was namelijk 100 % rond. (Iemand nog interesse in niet-ronde velgen?)
De oplossing was om de evenmin 100 % ronde banden (nieuwe Michelins…) rond te draaien op de velg, tot de onrondheid van velg en band elkaar vrijwel compenseerden. Zodat de gecombineerde wielen wel vrijwel rond waren. Daarna natuurlijk nog balanceren en daarna weer rondheid controleren. Let bovendien ook op zijdelingse slag.
Dat kost tijd en aandacht, waar een normaal bandenbedrijf meestal geen tijd voor neemt.
Voordeel van centrale wielmoer wielen is wel dat de velgen en banden minder zwaar zijn, waardoor effect van onrondheid / onbalans minder groot is dan bij zwaardere wielen.
NB Let bij balanceren vijfgatsvelgen er op dat de montagebouten op het balanceerapparaat goed afgesteld worden. Dat daardoor geen onbalans vanaf het begin ingebouwd wordt. Daar dient de tijd voor genomen te worden.
Voordeel van balanceren bij een DS specialist die een balanceerapparaat heeft – zoals Herman Jansen – dat het apparaat standaard afgesteld is voor vijfgatsvelgen. Met dus minder kans op afstelfouten.