Home › Forums › Algemeen Forum › Evenementen › Parijs 18/19 oktober 2025
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 dagen, 1 uur geleden door
H. SLOOTWEG.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2025 om 17:43 #38358
R.R. HAITSMA
DeelnemerBeste mensen,
Ik heb mij onlangs opgegeven voor deelname aan de “DS Platinium Jubilee 70th anniversarty of the Citroen DS Paris 18 en 19 oktober 2025”. Op0 die dagen is er ontheffing voor het gebruik van een milieu-sticker, zo begreep ik. Maar nu heb ik een hotel met parkeerplaats geboekt voor vrijdag 17-maandag 20 oktober in hartje Parijs. Hoe zit het dan met de vrijdag 17 en de maandag 20 oktober? Loop ik dan risico op een boete omdat de ontheffing mogelijk niet geldt voor die twee dagen. Als ik op de site voor een milieu-sticker kijk, heb ik de indruk dat je die niet kunt krijgen voor een auto uit 1966
Wie weet hier meer over?
Groeten,
Ritsert Haitsma
ritserth@gmail.com
06-4014625312 mei 2025 om 12:06 #38495Rob Hoen
ModeratorAls je met een oldtimer met buitenlands kenteken (bijvoorbeeld Nederlands) naar Parijs wilt rijden, moet je rekening houden met de milieuzone (ZFE – Zone à Faibles Émissions) die sinds 1 januari 2025 van kracht is. Deze zone omvat het gebied binnen de A86-ringweg, inclusief Parijs en 79 omliggende gemeenten. De milieuzone is actief van maandag tot en met vrijdag, tussen 08:00 en 20:00 uur. Oldtimers met een buitenlands kenteken, mogen er dan NIET in. Klassiekers met een FRans kenteken met het certificaat ‘Voiture de Collection’ wel.
Op zaterdag, zondag en Franse feestdagen gelden de beperkingen niet voor de buitenlandse kentekens. Ik begreep via, via dat de handhavers de vrijdag de regels soepel zullen hanteren. Gr, Rob Hoen, webredactie@citroeniddsclub.nl
19 mei 2025 om 11:41 #38551R.R. HAITSMA
DeelnemerBeste Rob,
Dank voor je reactie. Ik hoop dat niet alleen op vrijdag (aankomst) de regels soepel worden gehanteerd maar ook op maandag (vertrek). Ik neem anders gewoon de gok en kan me inderdaad voorstellen dat er soepel zal worden gehandeld.
Groet,
Ritsert Haitsma
29 september 2025 om 22:12 #39938Patrick Denessen
DeelnemerHallo,
Ik had deze vraag a; in juni aan de organistie gevraagd en hier is hun antwoord. Dus ja vanaf 20:00 uur mag je erin, maar er wordt pas in 2026 op gecontroleerd.
Bonjour chère participante, cher participant,
Dans quelques mois nous aurons le plaisir de vous accueillir à Paris. Vous préparez votre voyage et vous vous posez quelques questions notamment sur la circulation dans Paris.
Les voitures de collection sont autorisées à Paris du vendredi 20h au lundi 8h.
Toutefois les autres jours, aucune sanction ne sera appliquée avant 2026.
Si vous souhaitez vraiment bénéficier d’une couverture ZFE 24h en semaine, vous pouvez demander un « Pass ZFE 24h » :
Ce n’est pas vraiment obligatoire à notre avis, mais à vous de décider.
15 oktober 2025 om 21:38 #40201H. SLOOTWEG
DeelnemerBeste mensen,
De vraag is beantwoord maar naar aanleiding van: zijn er mensen die komende vrijdag vertrekken naar Parijs en het leuk lijkt samen op te rijden? We vertrekken rond 09:00u uit De Meern (bij Utrecht) en willen deels binnendoor.
Zo ja, kun je me dan een berichtje sturen via whatsapp? Of even bellen? De vraag is een beetje last minute maar wie weet leest ie,and dit nog.Amicale groet,
Hans Slootweg
0642543865
titushanstvs@gmail.com -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.