Terug- en vooruitblikken
De vakanties zijn weer voorbij gevlogen, vast met vele uren toeren in onze Godin. Vanaf nu richten we ons weer op de laatste maanden van dit jubileumjaar. Op 15 september ontmoeten we elkaar in Ulft voor het najaarsevenement bij de DRU-fabrieken en op 4 oktober start de vijfde editie van de toer rally Routes D’S Ducs.
Maar laten we toch nog even terugkijken. Op 26 mei hielden we de algemene ledenvergadering in De Bilt. Op de agenda stond voor deze vergadering natuurlijk de jaarverslagen van het afgelopen jaar en deze keer ook het huishoudelijk reglement. In vergelijking tot de vergadering van december was de opkomst bescheiden. In totaal 21 leden hebben de presentielijst getekend.
De jaarverslagen zijn zonder veel discussie behandeld. Daarbij is wel vastgesteld dat de verslagen van de commissies aandacht behoeven. Er is voorgesteld hiervoor een format aan de commissies aan te reiken, zodat de jaarverslagen uniform zijn en informatiever. De vergadering heeft de penningmeester en het bestuur decharge verleend voor het gevoerde beheer over 2023.
Het huishoudelijk reglement is vooral op tekst bediscussieerd en dat heeft geleid tot een aantal tekstuele verbeteringen. Voorgesteld was om deze behandeling van het reglement ook inhoudelijk met elkaar door te nemen. Daar bleek geen behoefte voor te bestaan. Het voortraject heeft voldoende mogelijkheden geboden om inbreng te leveren. Na de behandeling van de tekstuele opmerkingen is het reglement vastgesteld. Het reglement is inmiddels op onze website in te zien.
Als uitvloeisel van dit reglement wordt dit najaar gestart met de afspraken tussen commissies en het bestuur. Deze afspraken worden uiteindelijk ter kennis gebracht van de algemene ledenvergadering.
In de vergadering is afscheid genomen van Hans Bohlmeijer als vice-voorzitter. Hans heeft zich de afgelopen 25 jaar met hart en ziel ingezet voor de club. Ik heb hem het ‘chassis’ van de club genoemd, gelet op wat hij heeft betekend voor de club gedurende die periode. Hans blijf gelukkig verbonden aan de club als evenementen-coördinator. Het organiseren van evenementen is iets waar Hans veel plezier aan beleeft. Hij wil dit graag voor de club blijven doen. Uiteraard ondersteund door zijn vrouw Monique. Een onmisbaar duo voor de club.
Tot slot over de ALV is ook besloten om onze interim-secretaris, Willem Krijgsman, nog voor een jaar aan het bestuur te binden. De waardering voor Willem is groot en dat komt overeen met zijn inzet. Dat brengt mij direct bij de bestuursvacatures die er zijn. Het komend jaar gaan twee bestuursleden aftreden.
Met name voor de functie van secretaris doet ik een klemmend beroep op eenieder. Daarbij bieden wij aan: wil je een keer een bestuursvergadering bijwonen? Je bent welkom. Neem daarvoor contact met mij op of met de secretaris. (voorzitter@citroeniddsclub.nl of secretaris@citroeniddsclub.nl)
Op 15 juni hebben we de eerste nieuwe ledendag gehouden bij ons onderkomen in Tull en ’t Waal. Ongeveer 25 nieuwe gezichten waren present en die zijn ingewijd in de geheimen van de club en ook een beetje van de auto. We hebben na afloop enthousiaste reacties ontvangen. Voor ons een stimulans om hiermee door te gaan. Voor zaterdag 12 oktober wordt een volgende groep nieuwe leden uitgenodigd.
Gerrit van Hofwegen
voorzitter