Select your language

Home Forums Technisch Forum Motor, carburatie, ontsteking rook onder de motorkap

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #19222
    12124
    Deelnemer

    Bij controle zie ik klep deksel nat van de olie, boogie gaten ook in de olie.
    Lijkt dat de vier rubbers bij de boogie gaten lekken of niet goed afsluiten.
    boogie kabels zijn loeiheet en trek ik kapot net boven boogie.
    heeft iemand hier ervaring of heb ik gewoon slechte kwaliteit rubbers gehad?

    Groet Roelof.

    #19236
    A.J.P. BULDER
    Deelnemer

    De afdichtrubbers van de bougieschachten zijn over het algemeen niet van slechte kwaliteit.
    Het lekken er langs heeft vaak een andere oorzaak.
    Allereerst moeten de metalen ringen waar de rubbers op liggen aanwezig zijn.
    Soms zijn één of meerdere schachten iets ingezakt in de cilinderkop. Met behulp van vulringen kunnen de rubbers weer op de juiste hoogte worden gebracht.
    De maten voor de hoogte van de schachten staan in het werkplaatshandboek.
    Van belang is verder twee nette koperen ringen te gebruiken onder de bouten waarmee het klepdeksel wordt vastgezet. Uiteraard niet te los en niet te strak.
    Te los betekent lekkage, te strak betekent te veel druk op de bougieschachten waardoor die weer verder in de cilinderkop zakken….
    Kortom, de twee klepdeksel bouten met het juiste moment (of het juiste gevoel) vastzetten.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Loading…
Loading…

Bienvenue