Select your language

LED koplampen

Home Forums Technisch Forum Elektrische installatie LED koplampen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    T. DE HAAN
    Deelnemer

Wie heeft er goede ervaringen met LED koplampen en verstralers in de DS? Voorheen hadden LED koplampen geen goed lichtbeeld, maar ik heb begrepen dat die inmiddels wel bestaan. Waar zou ik die kunnen kopen?

Edwin
    Deelnemer

Kijk hier maar even naar van DS-TT: https://www.youtube.com/watch?v=XGpHcnrkNWA

A.J.P. BULDER
    Deelnemer

Voor het gebruik van H4 ledlampen is een fitting en reflector geschikt voor H4 een vereiste. Standaard zaten die op de duurdere D-modellen vanaf 7/‘72. De tegenwoordige replica reflectoren zijn voor H4 en dus ook voor H4-led geschikt.
    Je hebt een lamp nodig geschikt voor een P43t-38 fitting. Oa Philips levert die onder de naam Ultinon Pro6000 HL Boost gen2.
    Dat geeft fel wit licht (5800K). Je kunt ze ook in een minder fel of met meer geel licht kopen.
    De ervaring is dat ze met de standaard montage een hopeloos lichtbeeld geven, dwz veel strooilicht, beslist Apk afkeur.
    Maarrr….: als je met met behulp van een koplampafstelapparaat naar het lichtbeeld kijkt en de fitting met lamp in de reflector iets verdraait, dan kun je het lichtbeeld haarscherp krijgen!
    Hoewel het een wat labiele situatie is blijft het wel zitten is de ervaring. Ik kan me voorstellen dat het met een simpele ingreep deze constructie degelijker (en veiliger) kan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Loading…
Loading…

Bienvenue