Select your language

Home Forums Algemeen Forum Overig De DSpécial uit 1974 van Sim

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #7049
    Anoniem
    Inactief

    Als nieuw lid van de ID DS club zal ik me even voorstellen.
    Mijn naam is Sim, ik ben een 26 jarige belg die sinds 3 jaar in Nederland woont.
    Afgelopen zaterdag heb ik bij familie van mijn vader (in België) een DSpécial uit eind 1974 opgehaald (dus volgens modeljaar 1975).
    Deze donkerblauwe (vermoedelijk Bleu d’orient maar niet zeker) godin heeft de afgelopen 18 jaar stilgestaan (dus niet gereden maar ook de motor heeft niet gedraaid).
    Ik noem het mijn eigen kleine barnfind.
    Omdat ze zo laag stond dat ze onmogelijk de autoambulance op kon moest ze toch gestart worden. 20 minuten werk (voornamelijk van mijn goede vriend en monteur Edgar van EH Autoservice) en de motor liep weer. De achterkant kwam even later netjes omhoog, een paar seconden later gevolgd door de voorkant. Het spreekt voor zich dat deze schoonheid heel wat aandacht en verzorging nodig heeft. Daarom zal Edgar haar voor mij weer in orde maken voor de openbare weg. Helaas zal ze pas over een maand (of twee) klaar zijn, en dus niet aanwezig op citromobile.
    Voor het volledige avontuur verwijs ik naar mijn uitgebreide verslag op het forum van ClubFrance, de laatste post op deze pagina: 1974 DSpecial op ClubFrance

    Ik wilde mezelf eigenlijk gewoon even voorstellen, dus bij deze een foto van mezelf voor de nieuwe aanwinst:
    Ikzelf voor mijn nieuwe aanwinst

    Verdere updates van vorderingen zullen hieronder ook nog volgen.
    Ik hoop snel een keer bij een bijeenkomst, toerrit of ander evenement aanwezig te zijn!

    #7070
    Anoniem
    Inactief

    Mooie hobby, hoor!
    Op CitroMobiel staat een stand van de IDDS-club. Het magazijn (en de technische commissie) zijn daar aanwezig voor je vragen (en bijpassende antwoorden).
    Je kunt ook keertje naar Tuyl en ‘t Waal komen om een indruk te krijgen, dinsdagavond.

    #7324
    Anoniem
    Inactief

    Even een update, ik ben vorige week naar het clubmagazijn in Tull en ‘t Waal gereden en hartelijk ontvangen door de mensen daar.
    Uiteindelijk thuisgekomen met advies, het boekje “D-Essays” en onderstaande lijst aan onderdelen. Nu kan het werk beginnen!

    Benzinetank
    Revisieset carburateur
    Bougies
    Bougieschachtrubbers
    Klepdekselpakking
    Aandrijfas hoes wielzijde 2x
    Aandrijfas hoes bakzijde 2x
    V-snaren voor waterpomp en hydrauliekpomp
    Waterpomp
    Gradenboog voor op de waterpomp
    Ventilatorkap
    Distributieketting, spanner en geleider
    Dwarsdemper
    Dubbele lange uitlaatpijpen
    Montage set uitlaat
    Ruitenwisserbladen
    Remblokken
    Motorkap isolatie
    Binnenbanden
    5 liter LHM

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Loading…
Loading…

Bienvenue