Select your language

Home Forums Algemeen Forum Overig Caravan spiegels Reageer op: Caravan spiegels

#28894

Beste Thore,

Ik heb een aantal opties geprobeerd. Eerst een set spiegels die op de originele spiegels klemmen, uit de jaren zeventig, dus helemaal period correct. Compleet falen, de originele spiegel kun je niet meer gebruiken omdat het aan de voorkant eroverheen zit geklemd, het uitstekende spiegeltje was echt veel te klein, en omdat het verder uit stak werd het moment op de arm zo groot dat beide spiegels naar binnen klapten als ik boven de 40 km/u kwam.
Daarna heb ik een set uitschuifspiegels gekocht die of op de plek van de gewone spiegels komen, maar dan wel met 2 schroeven, dus niet uitwisselbaar. Of ze worden op beugels gemonteerd, die tussen spatbord en motorkap door steken. Uiteindelijk best een gedoe, oppassen met krassen op de lak, bovendien zit je met extra spiegels die je elke keer moet losschroeven.
Uiteindelijk heb ik goede ervaringen met spatbordspiegels. Klemmen op 3 punten, 2x tussen spatbord en motorkap en 1x aan de wielrand van het spatbord op het bovenste punt. Ze zijn vrij stabiel en lekker groot. Bijkomend voordeel is dat je door die grote spiegels voor je niet zo snel vergeet dat je nog wat meesleurt, dus bochten neem je automatisch met wat meer beleid.

Loading…
Loading…

Bienvenue