In verband met de naderende voltooiing van de restauratie van mijn andere ID break is het moment aangebroken om deze ontzettend fijne ID Break aan een andere liefhebber over te dragen.
Deze break wordt vaak gewaardeerd om zijn nette carrosserie maar de echte kwaliteiten zitten bij deze godin van binnen. Sterker nog: met het plaatwerk is bij de restauratie niets gebeurd. Het plaatwerk is ergens rond de eeuwisseling al gedaan en nog altijd hard. Tussen 2010 en 2015 zijn chassis en wielophanging rondom aangepakt en zijn kosten noch moeite gespaard om van deze break een zeer betrouwbare en vooral heel fijn rijdende break te maken. En dat is gelukt…je kunt er op dit Citroenforum meer over lezen. Deze break heeft mij nooit laten staan en de laatste APK-keuring waren er dan ook geen afkeurpunten of adviezen.
Ik heb deze break in oktober 2014 van een gewaardeerd ID/DS-Clublid als project overgenomen en daarna verder afgebouwd. In maart 2015 was ze gereed. Daarna ben ik er mee naar 60 jaar DS in Parijs geweest, diverse andere evenementen, Valogne 2017, vakanties en dagelijks, en heb de auto voor recreatieve zaken gebruikt (behalve in de pekelperiode).
Het plaatwerk is roestvrij en staat mooi in de lak met diepe glans. Is zeker niet in concoursstaat, met hier en daar een klein deukje of kras. Maar zo durf je er tenminste wel mee naar de supermarkt. Kortom: geschikt om te gebruiken waar hij voor is gebouwd: dagelijks vervoer en of uitstapjes en vakanties (met aanhanger of caravan).
Zeer fijn rijdende break die op alle snelheden trillingsvrij rijdt, en mooi stil is. LPG-installatie en hoedenplank zijn zodanig ingebouwd dat deze met nauwelijks sporen weer zijn uit te bouwen. De originele strapontins voor in de kofferbak worden erbij geleverd.
Algemene gegevens:
– Citroen ID20 break
– Bouwjaar 1971
– Kleur: bleu d’orient AC616 en gris rose AC139
– APK tot 15 maart 2021
– 5 versnellingsbak
Specifieke kenmerken:
– Originele Luchthoorn
– Alarmknipperlicht installatie
– Caliber Retro radio/CD-speler met USB, Bluetooth en carkit
– LPG-installatie (85/68 liter) met volume-indicator
– 3-rijenradiateur
– Snelle Valeo startmotor
– 5 versnellingsbak (korte)
– Zware trekhaak (trekhaak door RDW op kenteken laten zetten)
– Mistachterlicht
– Temperatuurmeter
– Elektronische ontsteking (123-Ignition)
– Pallas warmteschild motorcompartiment
Naast regulier onderhoud, de afgelopen ca 5 jaar gedaan:
– Laswerk bodem, instapdorpels, raamomlijsting achter en dakrand
– Dak en chassis gespoten
– Bussen voorbruggen in chassis TIG-doorgelast
– halve voorbruggen gereviseerd
– 4 gereviseerde deelbare veerbollen (2015)
– Driepuntsrolgordels voor- en achterin
– Remmen voor en achter gedaan
– Rondom extra geluiddemping op de carrosserie aangebracht
– Gereviseerde HD-pomp (Citrotech, 2016)
– Nieuwe LPG-installatie met certificaat (2016)
– Accu (2016)
– Holle ruimtebehandeling met Mike Sandersfett (2015)
– Nieuwe treiterslang (2017)
– In april laatste onderhoudsbeurt gehad
Meer foto’s (ook vd restauratie) op verzoek per mail.
Voor contact: Bas Verhagen, b.verhagen@inter.nl.net
Vraagprijs: 20.000,=