Citroën ID19P van 1966 (rood systeem), sinds 2004 in ons bezit en na plaatwerkrestauratie jarenlang gebruikt voor vakanties en toertochten. Plaatwerk is nog steeds erg mooi en hard. De auto heeft een trekhaak.

De auto is zeer betrouwbaar en relatief stil en zuinig met de (gereviseerde) langeslag-motor. Dit was bij ons echt de reiswagen voor het gezin. De ID19  heeft een zeer mooie en authentieke uitstraling, zeer weinig roest. Net nog voor een trouwerij gebruikt en even heen en weer naar Noord-Frankrijk. Kreeg daarom vorige maand nieuwe motorolie. De LHS is ververst.
De auto staat op Michelin-banden. Geen stuurbekrachtiging (dus ook geen peperdure lekkage), glasvezel polyester dak (ongespoten).Echt een hele plezierige ID19 met uitstraling.  Elektronische 123-ontsteking (originele erbij) maar verder zo veel mogelijk origineel gelaten. Zeer goede starter en heel soepel rijdend. Benzineverbruik circa 1 op 11,5. Dit laatste model ID19P rijdt stukken soepeler, zuiniger, en vooral stiller dan de modellen vanaf september 1966 met korte slag motor, zoals de DSpécial. Het vermogen is wel iets minder, alles gaat wat langzamer bij deze ‘dame’.

Ik verkoop hem op verzoek met een nieuwe APK voor 2 jaar.  Zoals op de laatste foto te zien zit er onderaan de dorpel zowel links als rechts een roestplek. Dit kan ik laten lassen, maar sommige mensen doen het liever zelf. Is overigens nog geen reden tot afkeur. Auto wordt enkel verkocht aan mensen die de auto binnen kunnen stallen. En dan kun je er misschien nog wel 50 jaar probleemloos mee voort…

Prijs in overleg rond de € 14.000,– inclusief nog wat extra onderdelen als carburateurs en een uitlaat. Auto staat in Tilburg. Meer foto’s op aanvraag, maarten@bokslag.com,  of bel 06 3052 9777