Select your language

Home Forums Technisch Forum Carrosserie, interieur ramen maken veel leven als ik rij , hoe kan ik dat ver helpen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #6049
    Anoniem
    Inactief

    <blockquote

    #6050
    A.J.P. BULDER
    Deelnemer

    De basis is een goed afgestelde deur, die moet goed tegen de rubbers aanliggen. Vooral de hoogte is belangrijk, bovenzijde van de deur moet net niet de knik van het rubber in de sponning raken. Doet ie dat wel of ligt ie er te ver onder dan veroorzaakt dat al veel geluid.
    Aan zowel de voorkant als de achterkant van de deur zit een ovale rubber dop boven en een ronde rubberen dop in het midden. Als je deze er uit wipt kun je de daar achter zittende moeren iets los draaien. Hierdoor kunnen de raamgeleidende profielen iets omhoog of zijwaarts worden gesteld. Zodoende kun je het raam juist op het rubber in de sponning aan laten sluiten.
    Te strak stellen betekent na verloop van tijd een scheurtje in de hoekpunten bovenin de deur.
    Als je het raam omhoog draait moet vlak voor de uiterste stand het raam een beweging naar binnen maken. Als dit niet gebeurt dan zijn de kunststoffen raamgeleiders aan vervanging toe. Daarvoor moet het raam uit de deur gehaald worden.
    Bij het clubmagazijn wordt dat graag voor je (voor)gedaan of je wordt met je eigen deur geholpen.

    Technische Commissie ID/DS-club/Albert-Jan

    #6053
    J.P. FUKKINK
    Deelnemer

    Misschien helpt dit op een van mijn sites ……. http://www.mijnfransegodin.nl/@ds/fr_7jan2012.html je wat inzichtelijker maken.

    Succes ermee.

    #6061
    J.G. KEIJZER
    Deelnemer

    er zijn toch 3 kleuren kunststoffen raamgeleiders welke hoort er bij gewoon glas ?

    #6062
    J.P. FUKKINK
    Deelnemer

    Volgens mij zijn er twee soorten, althans nu nog op de markt.

    Wit/beige voor de 4mm dikke ruiten

    en

    Geelachtig voor de 5 mm dikke ruiten.

    #6063
    A.J.P. BULDER
    Deelnemer

    De witte/beige raamgeleiders zijn er inderdaad voor 4 mm dikke zijruiten. Toegepast op de zijruiten achter. De zijruiten voor, tot juni ’62.

    Voor de 5 mm dikke zijruiten was de originele kleur van de raamgeleider oranjeachtig. De nagemaakte zijn in verschillende kleuren getoverd, van felrood tot zachtbruin.
    Toegepast op de zijruiten voor, na juni ’62.

    Voor de Amerikaanse markt zijn tussen mei ’57 en december ’61 de zijruiten 6 mm dik, de kleur van de bijbehorende raamgeleiders is mij onbekend.
    Tot mei ’57 waren de zijruiten altijd 6 mm dik maar hadden een andere raamgeleiding, zonder kunstof raamgeleider.

    Getinte zijruiten voor en achter waren altijd 5mm dik.

    TC/ Albert-Jan

    #6421
    Anoniem
    Inactief

    Inmiddels heb ik het probleem van de ramen opgelost , ze maakten veel wind ruis als we rond 80 km per uur reden , ik heb de zijgeleiders van de ramen vernieuwd , en het is over .
    De voorramen zijn 5mm dik en de zijgeleiders zijn orange van kleur.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Loading…
Loading…

Bienvenue